הפחד להוציא כסף מול הפחד לעשות כסף

ידוע שלעשירים אין בעיה להשקיע כסף מתוך מטרה שהכסף יעבוד עבורם, אך כאשר מתמקדים בעסקים קטנים קשה שלא להתחבר לקושי להוציא כסף, כי גם אם ידוע שבסופו של יום הכסף עתיד להוביל את העסק קדימה עדיין מדובר במהלך לא פשוט, ולו ברמה הפסיכולוגית.

כיצד בכל זאת יוצאים לדרך וכמה כסף נכון להוציא עבור שיווק? ובכן ראשית נתחיל מהשורה התחתונה – אין לדעת מראש כמה מומלץ להשקיע, ומי שיגיד לכם אחרת אינו רק שקרן, אלא גם רחוק מלהיות מקצוען, ופה אנו מבקשים לפרט.

מבקשים לקבל הצעת מחיר?

על מנת להעניק הצעת מחיר ללקוח ראשית נדרשים להבין מהו היעד, מהו המצב הנוכחי, מול אלו אילוצי תקציב נדרשים להתמודד, מיהו קהל היעד, מהו הערך המוסף של המוצר/שירות, מיהם המתחרים וכדומה. רק כאשר סך התמונה ברורה מתאפשר להעניק ללקוח הצעת מחיר, וזאת בהתבסס על אפיקי הפעולה הרצויים, פרק הזמן שדרוש על מנת להשיג את המטרה וכדומה.

עם זאת, כן ניתן לומר שבאופן כללי נהוג להוציא בין 10 ל20 אחוזים מסך ההכנסה החודשית, וככול שהעסק יותר ותיק, כך ההוצאה הולכת ומתמתנת, ולו כי רוב התשתית כבר מצויה.

כדאיות בשליטה מלאה

עבור רבים תחום השיווק הוא נעלם אחד גדול שלא ברור לגמרי כיצד ניתן לאמוד את הצלחתו, ועל כן ראוי לדעת שגם בתחום זה ניתן לבצע מעקב מושכל וזאת באמצעות נוסחה לבחינת החזר ההשקעה (ROI).

בהתאם לנוסחה יש לחלק את הרווח בסך ההשקעה ולהכפיל את התוצאה ב100 (על מנת לקבל אחוזים). עם זאת, כל עוד פונים אל משרד פרסום מקצועי, אמין ואיכותי, ניתן להיות רגועים שהוא כבר יסביר כיצד לבצע את מעקב, ואף ינגיש את סך הנתונים בצורה ברורה.

אמינות לצד הגדרת יעדים

ציינו כיצד משרד פרסום איכותי יכול לסייע לעקוב אחר הרווח שמאחורי ההשקעה, אך ראוי להרחיב ולדייק שתפקידו מעט יותר משמעותי, וזאת כי בין היתר הוא צריך להיות כנה ולשדר שקיפות – לציין באמצעות אלו כלים הוא מודד הצלחה, לאלו הישגים שואף ואף מהו פרק הזמן הנחוץ.

3 דגשים ששווים לכם הרבה כסף

  1. יש לקחת בחשבון שלמהלכים מסוימים לוקח זמן עד שהם נושאים פרי. אל תמהרו להתייאש.
  2. אל תאפשרו למשרד שיווק להתנות את השירות בתשלום שנתי. מחייבים אתכם? מדובר בבית עסק חסר ביטחון באיכות השירות שהוא מעניק.
  3. אין לפעול במקביל בכמה אפיקים (גם יוטיוב, גם דיוור, גם פייסבוק, גם אינסטגרם וכדומה). ביחרו באפיק אחד או שניים והתמקדו בכול הכוח.

המים רטובים אבל לא עמוקים – קופצים למים!

לסיכום נציין שעבור עסק קטן הוצאות שיווק עשויות להיות מרתיעות. מצד שני, אם רק פונים למשרד שיווק מקצועי, אמין ושקודם כל חושב על טובת על בית העסק ובמקביל יודע להציע שלל פתרונות מותאמים וממוקדים, הרי שאותם רווחים יתחילו להגיע וברגע שזה יקרה יהיה הרבה יותר קל להמשיך לשמר ולשפר את תהליך השיווק, כך שרק נותר לקחת אוויר, לבחור בצורה מושכלת עזרה ולצאת לדרך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *