השונה והדומה בין ניהול מוניטין לקידום אתרים

שיווק דיגיטלי הוא עולם רחב, ניהול מוניטין וקידום אתרים נפרדים ומתממשקים בפעילויות שונות עבור עסקים ואנשי ציבור שונים.
במה עוסק ניהול מוניטין? איך קידום אתרים יכול להשפיע על העסק שלכם? במה דומים השניים ובמה הם שונים?

ניהול מוניטין מתרכז בשם שלכם

אחד התחומים החמים והמבוקשים בעשור האחרון בקרב שיווק הדיגיטלי לעסקים, אנשי ציבור וגרמים נוספים, הוא ניהול מוניטין.
תחום ניהול המוניטין מאפשר לכם לשלוט כיצד יוצג השם שלכם בגוגל וברשתות החברתיות, כאשר לקוחות פוטנציאליים נחשפים לשמכם ומחפשים מידע נוסף עליכם, המטרה עליונה של כל עסק היא להציג תדמית חיובית ומושכת.
להבדיל מקידום אתרים המבוצע רק בגוגל, מומחה לניהול מוניטין וצוות הדיגיטל שולחים את זרועות השיווק הדיגיטלי שלהם אל אתרים רבים ויחד עם גוגל ימצבו את שמכם ואת התדמית שלכם גם ברשתות החברתיות השונות.
ניהול מוניטין סובב את שמכם כביטוי לחיפוש, ההתמקדות העיקרית תהיה סביב שם החברה, שמכם ואפשרויות קידום אורגני וממומן של מוצרים ושירותים נוספים.

באמצעות כלים כמו פלטפורמות שיווקיות, כתבות חיוביות, סרטונים ותמונות, הקמת אתר תדמית או שיפור אתר קיים, פוסטים חיוביים מותאמים ועוד – ניתן להשפיע על המוניטין שלכם בפני הלקוחות באינטרנט.
ניהול מוניטין יתרכז בשם שלכם כעסק או חברה, איש ציבור, בכיר בחברה ציבורית/פרטית ואפילו אנשים פרטיים המבקשים להפוך את המוניטין שלהם באינטרנט לחיובי.

בנוסף, ייתכנו מקרים בהם המוניטין יהפוך שלילי כתוצאה מתוצאות חיפוש שליליות בגוגל, אלו יופיעו כתוצאה מפסקי דין על שמכם, כתבות שליליות, ביקורות שליליות ואזכורים רבים שליליים נוספים.
במצב כזה ניהול מוניטין יתמקד בעיקר בדחיקת האזכורים השליליים והפיכת המוניטין שלכם לחיובי.

קידום אתרים מאפשר לכם להתחרות טוב יותר במתחרים

ההתמקדות של קידום אתרים (SEO) היא אמנם ממוקדת רק בגוגל אך במגוון ביטויים רחב, מילות מפתח רבות הקשורות לענף העסקי או הציבורי ממנו אתם מגיעים כדי להתחרות בצורה טובה מול המתחרים ולקדם ולהבליט את העסק שלכם כאשר הגולשים לא חיפשו את השם שלכם באופן ישיר אלא ביטויים שונים הקשורים בתחום העיסוק שלכם.
בקידום אתרים יבוצע חקר מילות מפתח כדי למשוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים (הגולשים) אל האתר שלכם לרכישת אונליין או לקבלת מידע שיסייע ברכישה טלפונית או פיזית.

כבר מספר רב של שנים כל ענף ותחום במשק הישראלי והבינלאומי כולל בתוכו מספר מתחרים ולעיתים מספר מתחרים רב היוצר תחרות קיצונית וחסרת מעצורים, כדי להצליח להתחרות בעידן הדיגיטלי המתחרים שלכם ישתמשו בקידום אתרים כדי להיות במיקום כמה שיותר גבוה בגוגל ואף ישלבו קידום ממומן, מומלץ לא להישאר לבד.

עסקים רבים משלבים ניהול מוניטין וקידום אתרים כדי לחזק מצד אחד את המוניטין שלהם באם חיפשו את השם שלהם ישירות, מהצד השני יעלו את הסיכויים שאנשים יחשפו אל השם של העסק שלהם כאשר לא חיפשו את השם שלהם ישירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *