הפוך את התוכן לנגיש למנועי חיפוש

המטרה היא להדגיש את ההבדל בין נגישות לקידום אתרים ובין נגישות לגולשים. נגישות לגולשים מאפשר ניווט קל בין דפי האינטרנט השונים בכל אתר עבור גולשים בעלי לקויות כמו דיסלקציה או עיוורון.

הנגישות מזכירה מאד את שיטות העבודה בקידום אתרים אך הביקורת של נגישות לקידום האתרים אינה אחראית לכל הפעולות שיש לבצע כדי לסייע לבעלי לקויות.

בקרה של האתר 

אתר נגיש מבוסס על קלות העיבוד שלו ולצורך כך משרד פרסום דיגיטלי מבצע כמה פעולות אקוטיות:

ביצועי שרת

שגיאות בשרת יגרמו לשגיאות HTTP אשר לא יאפשרו גישה לאתר וקיים חשש שדף זה יוסר על ידי מנועי החיפוש עקב העובדה שהוא אינו תקין.

מצב HTTP

שגיאות HTTP ימנעו גישה לדפי האינטרנט הספציפיים ולכן מומלץ לבצע סריקה באמצעות סורק, כמו Screaming Frog, Botify או Deep Crawl כדי לעלות על כל השגיאות באתר.

זמן טעינה וגודלו של עמוד

אם נדרש פרק זמן ארוך כדי לטעון את הדף, דבר זה עלול לגרום לכך ששגיאת השרת תחסום בוטים מדפי האינטרנט או תגרום לכך שהסריקה תקיף רק חלק מהמידע הקיים בדפים. לכן תוכן משמעותי לא יהיה נגיש לגולשים. אי לכך חשוב מאד לצמצם עד כמה שניתן את זמן ההטענה של הדפים.

עיבוד JavaScript

גוגל מתקשה לעבד JavaScript (JS), ולכן ההמלצה היא להפעיל תכנים שניתנו מראש כדי לשפר את הנגישות. לגוגל יש גם שלל משאבים שיעזרו לך להבין כיצד בוטים של חיפוש ניגשים ל – JS באתר שלך וכיצד יש לשפר סוגיות הקשורות לחיפוש.

דפים בודדים 

דף בודד הוא דף ללא קישורים פנימיים ולכן הבוטים אינם יודעים כיצד להוסיף עבורם את האינדקס.

עומקו של העמוד

עומק העמוד מתייחס לכמות השכבות במבנה האתר. החשיבה היא ליצור ארכיטקטורה רדודה על ידי שמירה על היררכיה אינטואיטיבית.

כדי להקל על הגולשים מאפשרים להם במקסימום שלש לחיצות כדי להגיע מדף אחד לאחר. הימצאותו של דף בעומקו של העמוד יוצרת חווית משתמש גרועה לגולשים.

ניתוב מחדש של הקישוריות

ההפניה של הגולש מדף מסוים לדף אחר יוצרת תנועה איטית וסריקה אשר גם היא איטית. בנוסף לכך מפחיתה את זמן טעינת העמודים וכך האתר הופך לבלתי נגיש, אם ההנחיות לאורך הדרך אינן מובנות באופן נחרץ. לכן יש להקפיד על כמות מינימלית של הפניות.

בתום הטיפול בבעיית הנגישות, אפשר לעבור לדירוג של הדפים ב – SERP.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *