הפתרון הבטוח והנכון ביותר לאתרים שלכם – אחסון אתרים בענן

 

עולם אחסון האתרים הוא עולם בעל מושגים רבים, לכן הרבה פעמים יש צורך בידע והבנה עמוקה בתחום על מנת לבחור את הפתרון הנכון והמותאם ביותר עבור האתרים שלכם. ישנם ארבעה פתרונות עיקריים בשוק שמטרתם אחסון אתרים ושמירה על נתונים, אולם לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות שונים. 

אחסון אתרים בענן – על מה מדובר?

אחד הפתרונות שצוברים תאוצה בשנים האחרונות והפך לפתרון המוביל בשוק הוא אחסון אתרים בענן. רכישת שרת בענן ואחסון הנתונים בו היא ההחלטה היעילה והנכונה ביותר שתוכלו לעשות, זאת מכמה סיבות. ראשית, שרת בענן הוא הבטוח ביותר מכל הפתרונות, זאת מאחר והאתרים שלכם משוכפלים על גבי מספר שרתים וירטואליים ובעצם מעניקים רמת אמינות גבוהה יותר. כלומר, גם אם שרת מסוים נתקל בתקלה, הסיכוי שתקלה מסוימת תפגע באתר שלכם שואפת לאפס. בנוסף, מאחר ומדובר בשרת וירטואלי – אתם קובעים מה יהיה גודל השרת, אילו משאבים אתם רוצים וכל בקשה כזאת מתבצעת בקליק פשוט ונוח. מעבר לכך, אתם מקבלים שרת פרטי משלכם. בסופו של דבר, גם פונקציית המחיר היא פרמטר חשוב לבחירת הפתרון המתאים עבורכם, והמחיר שתשלמו עבור שרת בענן באחת מהחברות המובילות בשוק אינו גבוה ביחס לתמורה המלאה שאתם מקבלים עבור המחיר.

אחסון אתרים בענן

במה שרת בענן שונה משאר הפתרונות המוצעים בשוק?

לצד פתרון השרת בענן, ישנם עוד פתרונות נוספים ומוכרים – שרת VPS, שרת ייעודי ושרת שיתופי. 

שרת ייעודי הוא שרת פיזי בו מאחסנים את הנתונים, ויש לו יתרון אחד מובהק – ברגע שאתם רוכשים אותו הוא משמש אך ורק אתכם. אולם, יש לפתרון הזה גם מספר חסרונות. ראשית, זהו הפתרון היקר ביותר בשוק – גם מחיר השרת גבוה, וגם הצורך בתחזוק ותפעול שוטף שלו על ידי איש סיסטם מקצועי עולה לא מעט כסף. שנית, מדובר בשרת פיזי, כך שכל פגיעה פיזית בו בהכרח תפגע בנתונים שאתם מאחסנים. למשל, במקרה של שריפה – אין אפשרות לשחזר את הנתונים שאוחסנו בשרת. חסרון נוסף הוא שגודל האחסון בשרת הוא נתון קבוע. כלומר, אתם לא יכולים להקטין או להגדיל את שטח האחסון, דבר שלעיתים מגביל מאוד את העבודה שלכם.

הפתרון הבא הוא שרת שיתופי. מדובר גם כן בשרת פיזי, והיתרון הבולט בו הוא שהוא הזול ביותר מבין כל הפתרונות המוצעים. אבל, התמחור שלו נובע מהעובדה שהוא משותף למספר משתמשים במקביל. כלומר, יכול להיות שתקלה באתר של משתמש X תפגע באתר של משתמש Y.

הפתרון האחרון הוא שרת VPS, המוכר כשרת וירטואלי פרטי. זהו פתרון מצוין מאחר ובדומה לשרת בענן אתם יכולים להגדיל ולהקטין את היקף השירותים שאתם צורכים, אולם גם כאן מדובר בשרת שאתם חולקים עם משתמשים נוספים מבחינת משאבי השרת.

Cloudways – שחקנית חדשה בתחום

לאור כל הסיבות שצוינו כאן אין ספק שפתרון האחסון בענן הוא הבחירה הנכונה ביותר כיום, ורבים מהמשתמשים בוחרים לעבור לאחסון בענן דרך Cloudways – פלטפורמה לניהול שרתים בענן. הפלטפורמה מאפשרת ניהול פשוט, ללא צורך בהבנה מעמיקה של המושגים בתחום, גמישות רבה ורמת אבטחה גבוהה. תוכלו לקבל מידע נוסף ומדריכים מפורטים בעברית דרך EasyCloud אחסון אתרי וורדפרס – חברה שמנגישה את עולם האחסון בענן למשתמשים בעברית.

המאמר נכתב בשיתוף פיאלקוב דיגיטל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *